Korzystne dla zdrowia orzechy włoskie

Choć na rynku można zauważyć wiele typów orzechów z innych krajów jak na przykład nerkowce, orzechy brazylijskie, to jednak BEE – orzechy włoskie coraz częściej lądują w koszyku konsumenta. Duża zawartość kwasu Omega 3 sprawia, że rosną one na popularności a osoby lubiące dbać o swoje zdrowie często umieszczają je w swojej codziennej diecie. Wystarczy ich garść dziennie, żeby móc mieć poziom najważniejszych składników, makro i mikroelementów na dobrym poziomie. Często są też dużo tańsze niż produkty sprowadzanie z innych krajów, dlatego ich kupowanie oznacza też nieco oszczędności w domowym budżecie. Mogą przydać się zarówno jako przekąska, jak również udoskonalą smak deserów czy dań obiadowych. Są one tak popularne, że bez problemu można na nie natrafić w każdym sklepie spożywczym. Ich obecność w sklepach ze zdrową żywnością również jest duża.

Czy nadają się one do diety każdego człowieka?

Orzechy pochodzące z dobrego źródła są w stanie dostarczyć witaminy i minerały. W ich składzie jest na przykład: witamina A, E, K, B, wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, cynk, sód. Orzechy włoskie to też duża zawartość białka i koenzymu Q10, który wspiera funkcjonowanie skóry, naczyń krwionośnych, reguluje cholesterol. Tak duża zawartość dobrych substancji wspiera organizm w walce z chorobami krążenia, jednocześnie działa profilaktycznie, nie dopuszcza do powstanie groźnych chorób. Obecne w nich minerały są niezbędne do prawidłowej pracy mózgu. Mogą być ich dobrym źródłem zarówno dla osoby dorosłej, jak i dzieci, i młodzieży. Zawarty w orzechach kwas foliowy to cenny składnik przede wszystkim dla kobiet w ciąży, w tym wyjątkowym dla nich okresie powinny spożywać jego duże ilości. Osoby zmagające się z problemami skórnymi mogą wynieść wiele dobrego z regularnego spożywania tych bakalii.

Poprawa funkcjonowania układu pokarmowego


Układ pokarmowy każdego dnia jest narażony na niedogodności. Naturalne składniki diety mogą pozytywnie wpłynąć na jego działanie. Szczególnie wtedy, gdy tak jak orzechy włoskie, mają one działanie przeciwbakteryjne. Zwalczają między innymi dwa typu najpopularniejszych, bytujących w organizmie człowieka bakterii, gronkowców i paciorkowców. Udowodnione jest też ich działanie przeciwpasożytnicze i przeciwgrzybiczne. Ich jedzenie to szansa na występowanie mniejszej ilości problemów z brzuchem, na przykład zaparć lub biegunek. Pozytywny wpływ na układ pokarmowy w krótkim czasie odbije się na działaniu układu odpornościowego. Choroby wirusowe będą występowały nie tak często.

 

Jakie są właściwości odżywcze orzechów włoskich?

To prawda, że pięć orzechów tzw. włoskich ma tyle samo kalorii co pączek, lecz z pewnością warto je wybrać. W przeciwieństwie do pustych kalorii, zyskamy tu zdrowe białko, jak również większość drogich i wartościowych tłuszczów. Kiedy nie jemy mięsa lub ryb, powinniśmy jeść te orzechy dla niezbędnego białka i kwasów tłuszczowych omega-3. Warto zatem czasami po nie sięgnąć.

Dlaczego orzechy włoskie są tak zdrowe?

Zawierają one wielonienasycone kwasy tłuszczowe, które mogą pomóc ograniczać poziom cholesterolu i mają właściwości przeciwzakrzepowe. Istnieją już trzy pokarmy, które spełniają codzienne dzienne zlecenie na kwasy tłuszczowe omega-3. Oprócz tego zawierają L-argininę, substancję, która przyczynia się do rozszerzenia naczyń wieńcowych. Dlatego konieczne jest zapobieganie zawałom serca. Zawarte w orzechach kwasy wzmacniają układ odpornościowy, a dodatkowo wiążą i neutralizują rakotwórcze substancje, które powodują raka. To, co zjadany, może być tzw. rdzeniem, ukrytym pod zewnętrzną powłoką. Orzechy włoskie (https://www.bee.pl/9232-orzechy-wloskie) zawierają 5% tłuszczu, a nawet dostarczają wysokiej jakości białka (10%), co wyjaśnia, dlaczego wegetarianie chętnie je jedzą.

Jak orzechy włoskie chronią układ krwionośny?

Orzechy włoskie są bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe i fitosterole:

  • korzystnie wpływają na układ krążenia;
  • zniżają poziom złego cholesterolu;
  • działają zwykle przeciwzapalnie;
  • pomniejszają gęstość krwi i skłonność naczyń krwionośnych do zakrzepów.

W tym koenzym Q10, pomaga neutralizować cholesterol LDL, L-arginina działa ku poprawie krwi, dlatego ciśnienie krwi jest obniżone i ryzyko zawału serca jest dzięki orzechom zmniejszone.

Czy orzechy włoskie mogą zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka?

Naukowcy wciąż prowadzą badania, ale wiadomo, że kwasy fenolowe i elagowe mają działanie przeciwnowotworowe, ponieważ wiążą i neutralizują czynniki rakotwórcze. Te dwa kwasy znajdują się tylko w orzechach włoskich.

Jak orzechy włoskie wpływają na mózg?

Orzechy włoskie są bogate w minerały, bardziej niż orzechy laskowe. Ponieważ duże ilości fosforu mogą całkowicie wpłynąć na pracę mózgu, stosowanie orzechów włoskich jest zalecane dla osób, które dużo się uczą. Jest to również dobry sposób na pozyskanie bardzo wielu cennych substancji. Orzechy są jednocześnie polecane kobietom w ciąży, bo kryją kwas foliowy, który jest konieczny do właściwego rozwijania się płodu. Tym samym orzechy włoskie są dla nas zdrowe i korzystne pod każdym względem.

 

Co warto wiedzieć o orzechach włoskich?

Orzechy włoskie postrzegane są za jedne z najzdrowszych spośród większości rodzajów orzechów. Zawierają one wiele składników odżywczych, które mają pozytywny wpływ na zdrowie. Pomimo wysokiej kaloryczności, orzechy są zalecane nawet w dietach odchudzających. Orzechy włoskie są doskonałe dla pamięci i świadomości, a także mogą pomóc przy hemoroidach i poceniu się.

Jaka jest wartość odżywcza orzechów włoskich?

Orzechy włoskie mają wysoką wartość odżywczą. Posiadają one wiele związków związanych z zapewnieniem zdrowia i wszelkich funkcji organizmu. Orzechy włoskie to przede wszystkim sposób na pozyskanie tłuszczów roślinnych, a dokładniej nienasyconych kwasów tłuszczowych, które są niezbędne do prawidłowego dawkowania w codziennej diecie. W związku z tym orzechy włoskie są zazwyczaj kaloryczne, dostarczając około 650 kalorii na 100 gramów.

Ile i dlaczego powinniśmy jeść orzechów włoskich?

Dlatego orzechy powinny być spożywane w niewielkich ilościach, ale nigdy w nadmiarze, nawet podczas odchudzania. Zwłaszcza, że zawierają one również dużo białka, błonnika pokarmowego i wiele suplementów diety. Orzechy włoskie zawierają: witaminę E, wszelkie, witaminy z grupy B, kwas foliowy, fosfor, magnez, fosfor i cynk. Dzięki tym składnikom spożywanie orzechów włoskich ma zadowalający wpływ na procesy zachodzące w organizmie.

Właściwości prozdrowotne orzechów włoskich

Orzechy włoskie mają ogromny wpływ na funkcjonowanie organizmu człowieka. Łagodzą one dolegliwości jelitowe, ponieważ działają bakteriobójczo i grzybobójczo na mikroorganizmy wywołujące stany zapalne w żołądku. Mają również właściwości odtruwające. Orzechy włoskie mają właściwości garbnikowe i flawonoidowe, które mogą pomóc w leczeniu hemoroidów, są związkami przeciwzapalnymi, a także mogą zmniejszyć krwawienie w naczyniach krwionośnych. Ponieważ taniny są zazwyczaj substancjami antybakteryjnymi, wspomagają leczenie nadpotliwości.

Jak orzechy włoskie mogą zmniejszyć ryzyko chorób serca i nowotworów?

Regularne spożywanie orzechów włoskich może zapobiegać chorobom układu krążenia i nowotworom. To działanie orzechy włoskie zawdzięczają nienasyconym kwasom tłuszczowym. Kwasy i fitosterole zawarte w orzechach włoskich wpływają na poprawę ustalonych raportów lipidowych krwi. Obniżają one poziom tzw. złego cholesterolu, a dodatkowo zapobiegają tworzeniu się specyficznych zakrzepów krwi. Składniki zawarte w orzechach mają działanie rozszerzające naczynia krwionośne, a więc zmniejszają napięcie krwi.